Kontakt

telefon 71 798 69 26 wewnętrzny 104

kom.SMS  intendent 699 988 240

email: sekretariat.zsp03@wroclawskaedukacja.pl

Dane Inspektora Ochrony Danych p. Kamila Maciejewska,

e-mail: k.maciejewska@coreconsulting.pl telefon +48 535 889 710

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 269271
  • Do końca roku: 225 dni
  • Do wakacji: 32 dni

Kartka z kalendarza

30 Kwietnia

Materiały z angielskiego.

 

Drodzy rodzice !

 

Poniżej podaję przykłady zabaw z dziećmi kartami obrazkowymi (flaskcards). Na internecie jest ich duży wybór do drukowania. Niestety czasami trzeba się zarejestrować na danej stronie, ale pierwsze 30 dni użytkowania jest za darmo.

https://www.scribd.com

 

Na tej stronie znajdziecie Państwo oprócz kart obrazkowych także różne inne ciekawe gry w języku angielskim.

https://www.eslgamesplus.com/flashcards/

 

A na tej stronie znajdują się karty obrazkowe do nauki ze starszymi dziećmi.

https://www.anglomaniacy.pl/grammar-printables-flashcards.htm

 

W przykładowe zabawy można bawić się parami rodzic+dziecko lub w drużynie z rodzeństwem:-))

 

- Which one is missing?(Czego brakuje?) – Rodzic/nauczyciel kładzie na dywanie karty obrazkowe ilustrujące poznane słowa w sposób graficzny. Następnie dzieci zamykają oczy, a nauczyciel chowa jedną kartę i wypowiada zaklęcie: 'Abracadabra, abrakadabra, one, two, three, which one is missing'? Zadaniem dziecka/dzieci jest odgadnięcie czego brakuje i podanie tego słowa w języku angielskim.

 

- Charades (kalambury) – Rodzic/nauczyciel może podzielić dzieci na dwie drużyny. Jednej osobie z drużyny pokazuje kartę obrazkową. Dziecko za pomocą gestów lub poprzez rysowanie na tablicy lub kartce papieru przedstawia dane słowo. Dzieci zgadują w j. angielskim o jakie słowo chodzi.

- Where is a …? – Rodzic/nauczyciel rozkłada karty obrazkowe powtarzając nazwy słów. Następnie, odwraca karty. Zadaniem dziecka jest odnalezienie właściwej karty i wybranie innej osoby w celu jej odnalezienia, np. 'Kasia, where is the plane? Kasia, podchodzi i odkrywa jedną kartę nazywając słowo.

 

- Chinese whispers (głuchy telefon) – Rodzic/nauczyciel rozkłada przed dzieckiem/dziećmi karty obrazkowe lub realne przedmioty. Pierwszemu dziecku z rzędu mówi na ucho wybrane słowo, które podają na ucho kolejnym osobom. Ostatnie dziecko wskazuje odpowiednią kartę obrazkową lub realny przedmiot, odpowiadającą słowu, które usłyszało.

 

- Hot or cold?– Rodzic/nauczyciel chowa w sali przedmiot lub kartę obrazkową i zachęca dziecko do odszukania go. Słowo 'cold'  oznacza, że dziecko jest daleko od schowanego przedmiotu/karty, natomiast słowo 'hot' oznacza, że dziecko zbliża się do kryjówki.

- Can you guess? Pokazujemy dziecku szybko kartę obrazkową i chowamy. Zadaniem dziecka jest odgadniecie co widziało na obrazku.

 

- Lip Reading– Rodzic/nauczyciel szeptem wymawia słówko. Dziecko z ruchu warg próbuje odczytać słowo i wybrać odpowiednią kartę obrazkową lub powiedzieć to słowo na głos.

 

 

Udanej zabawy!!!!!

Justyna Krymowska