Materiały z angielskiego.
Drodzy rodzice !
Poniżej podaję przykłady zabaw z dziećmi kartami obrazkowymi (flaskcards). Na internecie jest ich duży wybór do drukowania. Niestety czasami trzeba się zarejestrować na danej stronie, ale pierwsze 30 dni użytkowania jest za darmo.
Na tej stronie znajdziecie Państwo oprócz kart obrazkowych także różne inne ciekawe gry w języku angielskim.
https://www.eslgamesplus.com/flashcards/
A na tej stronie znajdują się karty obrazkowe do nauki ze starszymi dziećmi.
https://www.anglomaniacy.pl/grammar-printables-flashcards.htm
W przykładowe zabawy można bawić się parami rodzic+dziecko lub w drużynie z rodzeństwem:-))
- Which one is missing?(Czego brakuje?) – Rodzic/nauczyciel kładzie na dywanie karty obrazkowe ilustrujące poznane słowa w sposób graficzny. Następnie dzieci zamykają oczy, a nauczyciel chowa jedną kartę i wypowiada zaklęcie: 'Abracadabra, abrakadabra, one, two, three, which one is missing'? Zadaniem dziecka/dzieci jest odgadnięcie czego brakuje i podanie tego słowa w języku angielskim.
- Charades (kalambury) – Rodzic/nauczyciel może podzielić dzieci na dwie drużyny. Jednej osobie z drużyny pokazuje kartę obrazkową. Dziecko za pomocą gestów lub poprzez rysowanie na tablicy lub kartce papieru przedstawia dane słowo. Dzieci zgadują w j. angielskim o jakie słowo chodzi.
- Where is a …? – Rodzic/nauczyciel rozkłada karty obrazkowe powtarzając nazwy słów. Następnie, odwraca karty. Zadaniem dziecka jest odnalezienie właściwej karty i wybranie innej osoby w celu jej odnalezienia, np. 'Kasia, where is the plane? Kasia, podchodzi i odkrywa jedną kartę nazywając słowo.
- Chinese whispers (głuchy telefon) – Rodzic/nauczyciel rozkłada przed dzieckiem/dziećmi karty obrazkowe lub realne przedmioty. Pierwszemu dziecku z rzędu mówi na ucho wybrane słowo, które podają na ucho kolejnym osobom. Ostatnie dziecko wskazuje odpowiednią kartę obrazkową lub realny przedmiot, odpowiadającą słowu, które usłyszało.
- Hot or cold?– Rodzic/nauczyciel chowa w sali przedmiot lub kartę obrazkową i zachęca dziecko do odszukania go. Słowo 'cold' oznacza, że dziecko jest daleko od schowanego przedmiotu/karty, natomiast słowo 'hot' oznacza, że dziecko zbliża się do kryjówki.
- Can you guess? Pokazujemy dziecku szybko kartę obrazkową i chowamy. Zadaniem dziecka jest odgadniecie co widziało na obrazku.
- Lip Reading– Rodzic/nauczyciel szeptem wymawia słówko. Dziecko z ruchu warg próbuje odczytać słowo i wybrać odpowiednią kartę obrazkową lub powiedzieć to słowo na głos.
Udanej zabawy!!!!!
Justyna Krymowska