Kontakt

telefon 71 798 69 26 wewnętrzny 104

kom.SMS  intendent 699 988 240

email: sekretariat.zsp03@wroclawskaedukacja.pl

Dane Inspektora Ochrony Danych p. Kamila Maciejewska,

e-mail: k.maciejewska@coreconsulting.pl telefon +48 535 889 710

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 269284
  • Do końca roku: 225 dni
  • Do wakacji: 32 dni

Kartka z kalendarza

6 kwietnia

ĆWICZENIA ROZWIJAJĄCE PERCEPCJĘ SŁUCHOWĄ

ĆWICZENIA ROZWIJAJĄCE PERCEPCJĘ SŁUCHOWĄ

  1. Wsłuchujemy się w ciszę – zamykamy oczy i wyłapujemy dźwięki z otoczenia np.:

- kapanie wody,

- szczekanie psa,

- sygnał karetki,

- tykanie zegara,

- szum aut z ulicy.

2. Rozpoznajemy różne dźwięki – zamykamy oczy i po uprzednim zapoznaniu się z dźwiękami wydawanymi przez różne przedmioty staramy się je rozpoznać np.:

- zagniatanie kartki papieru,

- zagniatanie worka foliowego,

- uderzanie sztućcami o garnek,

- przelewanie wody do szklanek,

- stukanie drewnianą łyżką o blat stołu, podłogę,

- przesypywanie kaszy, groch.

3. Rozpoznajemy i naśladujemy głosy zwierząt.

4. Naśladujemy tempo i ilość uderzeń ołówkiem o stół. Nie patrzymy na stukającą osobę, tylko słuchamy uderzeń i powtarzamy je np.:

- zaczynamy od kombinacji 3-4 uderzenia (stuk  stuk,stuk); (stuk  stuk  stuk); (stuk,stuk,stuk);
(stuk  stuk,stukstuk,stuk); (stuk,stuk  stuk).

5. Odtwarzamy ilość i tempo usłyszanych uderzeń układając klocki lub kredki.

6. Wyklaskujemy rytm wierszyka lub piosenki.

7. Wyróżniamy wyrazy w zdaniach – podajemy dziecku zdanie np.: „Maja ma dużego psa” i polecamy:

- ułóż tyle klocków ile słów słyszysz w zdaniu,

- jaki jest pierwszy wyraz,

- jaki jest ostatni wyraz.

8. Wyróżniamy sylaby w wyrazie.

- układamy obrazki wg ilości sylab w rzędach 2, 3, i 1 -sylabowych.

- wystukujemy rytm, lub układamy go przy pomocy klocków, a dziecko układa na podstawie ilości wystukanych dźwięków obrazki

np.: stuk                             stuk,stuk,stuk                   stuk,stuk             stuk

               mak                      stokrotka                           bratek                  mak

 

stuk,stuk                            stuk                                     stuk,stuk,stuk                   stuk,stuk

               bratek                  mak                                     stokrotka                           bratek

 

9. Kończymy wyrazy.

- podajemy pierwszą sylabę wyrazu i pokazujemy dziecku obrazek, dziecko dopowiada brakującą sylabę.

10. Wyróżniamy głoski w wyrazach:

- zaczynamy od samogłosek(na początku , na końcu, w środku wyrazu) np.; Ala, noga, bal

- a następnie spółgłoski ( na początku , na końcu, w środku wyrazu )np.; sowa, los, osa

11. Wyszukujemy w otoczeniu przedmiotów lub obrazków:

- rozpoczynających się na daną głoskęnp.: buty, beret, budzik, balon, butelka…

- rozpoczynających się na te same głoski np.: kran, kurtka, kabel; obrus, obrączka, obiad; chleb, hak.

12. Doskonalimy syntezę wyrazów.

- wybrzmiewamy głoski w izolacji K-R-A-N –dziecko stara się znaleźć wyraz na obrazku lub w otoczeniu.

13. Wyszukujemy wyrazy z podanymi głoskami.

- wypowiadamy zdanie np.: „ Mama gotuje kaszę”, znajdź wyraz, w którym ukryła się głoska sz.

 

 

 

 

 

-

-