Kontakt

telefon 71 798 69 26 wewnętrzny 104

kom.SMS  intendent 699 988 240

email: sekretariat.zsp03@wroclawskaedukacja.pl

Dane Inspektora Ochrony Danych p. Kamila Maciejewska,

e-mail: k.maciejewska@coreconsulting.pl telefon +48 535 889 710

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 268603
  • Do końca roku: 236 dni
  • Do wakacji: 43 dni

Kartka z kalendarza

Zabawy w domu

 

Zrób to co ja – rozwijanie zdolności słuchowych i zdolności obserwacji.

  • Powiedz: „Raz i dwa i zrób to co ja”

  • Wykonaj jakąś czynność.

  • Zachęć dziecko do jej powtórzenia.

  • Kontynuuj zabawę wykonując nowe czynności.

  • Po pewnym czasie zabawę może poprowadzić dziecko.

W górę i w dół – poznawanie kierunków.

  • Poproś dziecko, aby usiadło, a następnie zapytaj; „ W jaki sposób możesz się ruszyć do góry?”

  • Kiedy dziecko wstanie ponownie zapytaj: „ W jaki jeszcze sposób możesz się ruszyć do góry?”

  • Gdy dziecko samo nie ma pomysłów należy mu je podsunąć ( stanąć na palcach, podskoczyć, wyciągnąć do góry ręce).

  • Zabawę można kontynuować zmieniając kierunki : „ W jaki sposób można się ruszyć w dół , w bok , w tył w przód”.

Dmucham jak wiatr – budowanie więzi

  • Siadamy z dzieckiem na podłodze i pokazujemy jak układać usta do dmuchania, dmuchamy delikatnie na jego dłoń, prosimy o naśladowanie czynności.

  • Mówimy wierszyk:

Umiem dmuchać jak wichura. (dmuchaj silnie)

Umiem chmurki gnać po niebie.

Ale kiedy tylko zechcę,

Mogę tez szeptać do ciebie. (wyszeptaj imię dziecka).

Wymyślanie bajek – rozwijanie wyobraźni

  • Wkładamy do koszyka kilka zabawek. Dziecko losuje jedna z nich i wymyśla o niej króciutką bajkę.

Naparstkowa rodzinka– rozwijanie wyobraźni

  • Za pomocą flamastra „wyczarowujemy” na plastikowych naparstkach kukiełki. Jedną zakładamy sobie na palec, pozostałe rozdajemy dziecku. Improwizujemy wspólną rozmowę.

Co tam jest

Zabawa polega na zadawaniu pytań i udzielaniu odpowiedzi, np.

    • Co jest w domu?

    • Kuchnia.

    • Co jest w kuchni?

    • Szafka .

    • A co w szafce?

Odpowiedzi mogą być na „serio” lub żartobliwe, np.:

    • Co jest w kuchni?

    • Stół.

    • Co na stole?

    • Butelka ?

    • A co w butelce?

    • Duszek.

 

Kolaż

Wytnij z kolorowego czasopisma fragment rysunku lub fotografii jakiegoś zwierzaka. Może to być na przykład sam tułów albo tylko głowa. Naklej ten fragment na kartkę papieru i poproś dziecko, żeby ołówkiem lub pisakiem dorysowało, według własnego pomysłu, brakujące części. Artysta może jeszcze udoskonalić swoje dzieło, doklejając różne szczegóły, np. dziób, grzywę, ogon...